czwartek, 1 stycznia 2009

Groch z kapustą - przepis

Chociaż groch z kapustą należy do tradycyjnych dań świątecznych, na moim stole gości znacznie częściej, bo taki zestaw bardzo lubię. Do tego stopnia, że kilka dni po skończeniu świątecznej porcji grochu z kapustą, wzięłam się za zrobienie drugiej. W Anglii można kupić gotowe puree z grochu zwane peas pudding, który wykorzystuję zamiast suchego grochu, odpada więc wcześniejsze planowania i namaczanie i dzięki temu kapustę z grochem mogę robić znacznie częściej. Groch z kapustą ma swój niepowtarzalny i jakże pyszny smak. Polecam.


Groch z kapustą - przepis
  • 1 kg kapusty kiszonej( użyłam 2 słoików kapusty na winie z Sainsbury's)
  • 500 g puree z grochu( peas pudding)
  • 1 marchewka
  • 2 cebule
  • 3 łyżki oleju
  • 2 łyżki mąki
  • kminek
  • ziele angielskie
  • liść laurowy
  • sól i pieprz

Kapustę płuczemy, odcedzamy, podlewamy wodą i gotujemy do miękkości razem ze startą na tarce marchewką, liściem laurowym, zielem angielskim i kminkiem. Cebule kroimy w kostkę i podsmażamy na oleju, pod koniec smażenia dodajemy mąkę i zasmażamy. Zasmażkę z mąki i cebuli oraz puree z grochu dodajemy do kapusty i dobrze mieszamy. Doprawiamy do smaku solą i pieprzem. Zagotowujemy.

Kuchnia Świąteczna i Noworoczna 19.XII.2008 - 03.I.2009

5 komentarzy:

  1. Och, ja też uwielbiam groch z kapustą :) W tym roku na Wigilię mama zrobiła go specjalnie dla mnie :) Pozdrawiam Cię Eweno. Ciesze sie,ze znów jesteś!

    OdpowiedzUsuń
  2. kurcze a ja nigdy nie jadłam grochu z kapustą, a zawsze chciałam

    OdpowiedzUsuń
  3. Ewenp! Gdzieś Ty była, jak Ciebie nie było? :) Wszystkiego dobrego w Nowym Roku! A kapusty z grochem nigdy nie jadłam. W domu rodzinnym nie należała niestety do tradycyjnych dań świątecznych i nie poznałam tego smaku...

    OdpowiedzUsuń
  4. Ups, przepraszam za literówki.

    OdpowiedzUsuń
  5. Majana - groch z kapustą jest pyszny!
    Pozdrawiam również:)

    Aga-aa - spróbuj koniecznie:)

    Małgosia - Wszystkiego najlepszego dla Ciebie również. Koniecznie spróbuj, ja robię praktycznie przez cały rok, od czasu do czasu. Taka kapusta jest naprawdę bardzo smaczna. Ja uwielbiam.

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło, gdy zostawiacie tu swoje komentarze i chociaż nie zawsze na nie odpisuję, to czytam je uważnie i dziękuję za wszystkie serdecznie :-)