poniedziałek, 15 czerwca 2009

Szybkie ciasto z truskawkami

Długo zeszło mi z rozpoczęciem tegorocznego Sezonu truskawkowego, ale w końcu zebrałam się w sobie i zrobiłam to łatwe, szybkie i mało pracochłonne ciasto z truskawkami. Ciasto schodzi szybko, bo je go nawet moja córka, która ogólnie za ciastami nie przepada i bywa, że nawet nie próbuje moich wypieków, niestety. Tym razem coś jej się w nim spodobało, bo nie tylko spróbowała, ale sięgnęła po kolejne kawałki. Truskawek jest w nim co prawda niewiele(pokryłam całą powierzchnię ciasta plastrami) ale ma fajny delikatny, truskawkowy posmak. Przepis podała Arabeska na forum CinCin

Szybkie ciasto z truskawkami
  • 1/2 kostki margaryny(dałam masło)
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1 cukier waniliowy
  • 4 jajka
  • 2 szklanki mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • truskawki

kruszonka:
  • 1/4 kostki masła
  • 5 łyżek mąki
  • 5 łyżek cukru

Margarynę rozpuszczamy na małym ogniu. Zdejmujemy z gazu, dodajemy cukier i mieszamy. Wbijamy 4 żółtka i stopniowo wsypujemy mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia.
Przekładamy ciasto na blachę(średniej wielkości, wyłożoną papierem lub wysmarowaną tłuszczem i posypaną bułką tartą). Wyrównujemy palcami, nakłuwamy widelcem i podpiekamy ok 8 minut w piekarniku w temp180 st C
W tym czasie ubijamy na sztywno białka ze szczyptą soli. Przygotowujemy truskawki. Robimy kruszonkę: wszystkie składniki zagniatamy.
Wyjmujemy ciasto z piekarnika i wykładamy na nie truskawki, następnie łyżką układamy piane z białek w kilku miejscach, kupkami, posypujemy kruszonką(może być dowolna).
Wkładamy do piekarnika i pieczemy ok 25-30 minut w temp. 180 st C

10 komentarzy:

  1. Smacznie wygląda wielce. :) Ja dzisiaj tez piekłam truskawkowe, choć inne. Niewiele już zostało. ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. no,prosze,proste,a ile radosci sprawia przy jedzeniu :) bardzo mi sie podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  3. u mnie tez dzisiaj bylo ciasto z truskawkami dzieki babci :))
    viridianka :)

    OdpowiedzUsuń
  4. mi takie małoowocowe ciasta odpowiadają, nie za dużo, nie za mało, tak dla posmaku :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam takie szybkie ciasta, a jak z truskawkami to tym lepiej :) My się ostatnio na truskawkowo objadamy :))
    Smakowite zdjęcia :)
    Pozdrówki.

    OdpowiedzUsuń
  6. Zdjecia mnie zauroczyły
    Ciasta z truskawkami to dla mnie number one ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Evena jesli smakowało ci moje ciasto z cincin - spróbuj koniecznie mojego drugiego przepisu - już z bloga - jest jeszcze prostszy, a moje dzieciaki przepadają za nim :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Małgosiu, chyba ciasta owocowe mają to do siebie, że lubią szybko znikać:)

    Gosia, żeby tylko potem smutku nie było(z powodu kilogramów)...;)

    Viridianko, dobrze jest mieć babcię:)

    Aga, no tak, to był posmak, zaledwie:))

    Majanko, dawno nie jadłam ciasta z truskawkami(tutaj, są w tych mikroskopijnych opakowaniach), ale zachęcona ciastem wybiorę sie chyba w mijsce, gdzie w większych ilościach sprzedają i też się objem:)

    Emmo, dzięki:)

    Patko-Arabesko:)...dziękuję za przepis, już zaglądałam, jeśli to to całoroczne, to chętnie skorzystam...mojemu dziecku, mam nadzieję posmakuje, choć już dorosłe:)
    Przy okazji miło mi było odkryć nowego bloga:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pysznie wygląda:) A takie szybkie ciasta, to ja bardzo lubię:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Atinko i ja lubię szybkie ciasta...bardzo:)

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło, gdy zostawiacie tu swoje komentarze i chociaż nie zawsze na nie odpisuję, to czytam je uważnie i dziękuję za wszystkie serdecznie :-)