sobota, 23 kwietnia 2011

Babka łatwa

Jeśli ktoś koniecznie chce upiec babkę, a nie bardzo wie jaką, to polecam tą właśnie. Prosta, smaczna i szybka. Maślana(w oryginalnym przepisie jest margaryna, ale ja nie używam margaryny, z różnych powodów), z lekko cytrynową nutką, puszysta a jednocześnie wilgotna, rozpływająca się w ustach. Nie wiem, jak długo ta bardzo łatwa babka utrzyma swą świeżość, ale sądząc po tempie w jakim jest konsumowana(choć zaledwie godzinę temu wyjęłam ją z piekarnika) nie doczeka jutra. Babkę można polukrować lub polać polewą czekoladową albo tak jak u mnie posypać cukrem pudrem
Wszystkim Wam życzę sensownych Świąt!
Babka łatwa


Babka łatwa - przepis
Babka łatwa
  • 5 jajek
  • 1 szklanka cukru
  • 250 g masła
  • 2 łyżeczki skórki otartej z cytryny
  • 1/2 szklanki maki pszennej, przesianej
  • 1 szklanka mąki ziemniaczanej, przesianej
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia

Jajka ubijamy z cukrem do białości. Dodajemy skórkę otartą z cytryny. Dodajemy obie mąki i proszek. Delikatnie mieszamy po czym powoli wlewamy roztopione i wystudzone masło. Ciasto wylewamy do wysmarowanej masłem foremki. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 170 st C ok 45 minut, lub do suchego patyczka.
Zmodyfikowany przepis z Biblioteczki Poradnika Domowego

19 komentarzy:

  1. Śliczna! Wesołych i smacznych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  2. Pieknie puchato wyglada! :)

    Wesolych Swiat!

    OdpowiedzUsuń
  3. Sliczna ta Twoja babeczka :)

    Spokojnych i rodzinnych Swiat!

    OdpowiedzUsuń
  4. Prosta, ale jaki efekt... Udanego świątecznego wypoczynku! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo ładna babeczka
    wesołych Świąt

    OdpowiedzUsuń
  6. ech, jaka ładniutka :) Wesołych i smacznych Świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wszystkiego najlepszego, zdrowych i wesołych Swiąt

    OdpowiedzUsuń
  8. Ewenko, ja babkę już mam, ale Twojej spróbowałabym z chęcią:)

    Wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ładna babeczka Ewenko!:))
    Radości w te Święta !:**

    OdpowiedzUsuń
  10. Ewenko, radości, szczęścia, rodzinnej atmosfery i samych dobrych chwil w te świąteczne dni dla Ciebie i najbliżsżych.

    OdpowiedzUsuń
  11. Szybko i smacznie,podoba mi sie!
    Zdrowych i wesolych Swiat!:)

    OdpowiedzUsuń
  12. babeczka wygląda cudownie!
    Zdrowych, radosnych i spokojnych Świąt Ewenko!

    OdpowiedzUsuń
  13. Wspaniałych i kolorowych Świąt Wielkiej Nocy!

    A babeczka wygląda pięknie.

    OdpowiedzUsuń
  14. cudna baba!!!

    Świąt pełnych spokoju, radości i miłości:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo ładna babka. radosnych świąt:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Skoro wilgotna, to piszę się na nią bez pytań. Uroczo wygląda. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Dziękuję Wam bardzo serdecznie za życzenia!

    OdpowiedzUsuń
  18. Przepraszam, już dopisałam, jedna szklanka;)

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło, gdy zostawiacie tu swoje komentarze i chociaż nie zawsze na nie odpisuję, to czytam je uważnie i dziękuję za wszystkie serdecznie :-)