piątek, 30 grudnia 2011

Śledzie po kaszubsku

Śledziom a la Milanówek przybyła ostatnio konkurencja w postaci tychże śledzi po kaszubsku. Są równie dobre, choć nieco ostrzejsze w smaku, dzięki ogórkowi i sporej zawartości koncentratu. Oczywiście proporcje można sobie dowolnie zmienić, chociaż przygotowane według poniższego przepisu śledzie po kaszubsku bardzo wszystkim smakowały. Polecam.

Śledzie po kaszubsku

Przepisy na inne, pyszne śledzie:
Śledzie a la Milanówek
Śledzie w cytrynowo-korzennej zalewie
Śledzie z ziołami
Śledzie aromatyczne w oleju 
Śledzie z rodzynkami
 

Przepis na śledzie po kaszubsku
  • 5-6 płatów filetów śledziowych
  • 1/2 szklanki oleju
  • 3 twarde ogórki kiszone, pokrojone w drobną kostkę
  • 6 suszonych śliwek kalifornijskich, pokrojonych
  • 2 duże cebule, pokrojone w półplastry
  • 200 g koncentratu pomidorowego(słoik)
  • 2 łyżeczki cukru
  • 1 łyżka majeranku
  • sól i pieprz do smaku

Śledzie moczymy ok 2 godzin w wodzie lub w mleku.
Na patelni rozgrzewamy tłuszcz i szklimy na nim cebulę. Gdy cebulą będzie miękka dodajemy koncentrat, cukier, przyprawy oraz ogórki i śliwki. Jeszcze chwilę podsmażamy. Zdejmujemy z ognia i studzimy. Odmoczone filety kroimy w niewielkie dzwonka i układamy w słoiku na przemian warstwy śledzi i sosu. Ostatnią warstwą ma być warstwa sosu. Wkładamy do lodówki i chłodzimy.

10 komentarzy:

  1. moje ulubione :) zawsze jem je gdy jestem na Helu. Sama jeszcze nie robiłam, zapisuję przepis ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też muszę je zrobić - skusiłaś mnie tym przepisem Eweno :)
    Pozdrawiam ciepło!
    =)

    OdpowiedzUsuń
  3. ale mi sie zachcialo takiego sledzika, mniammm:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetnie się zapowiadają te śledzie! Ja ostatnio wypróbowałam dwa przepisy na sledzika i jestem zachwycona. Twój tez skosztuję Ewenko.
    Ściskam ciepło:*

    OdpowiedzUsuń
  5. ja niestety zawsze kupuję śledzie po kaszubsku,pewnie takie domowe są o niebo lepsze

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo apetyczne, z chęcią bym taką rybkę zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam te sledzie:)
    Szczęśliwego Nowego Roku!

    OdpowiedzUsuń
  8. uwielbiam te śledziki ...cudnie wygladają, aż kubki smakowe mocniej pracują:) Szczęśliwego Nowego Roku:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nigdy nie obierałam ogórków, ale raz to zrobiłam i polecam, zwłaszcza do takich śledzi.

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło, gdy zostawiacie tu swoje komentarze i chociaż nie zawsze na nie odpisuję, to czytam je uważnie i dziękuję za wszystkie serdecznie :-)