czwartek, 16 sierpnia 2012

Surówka z marchewki i pora

Surówki do obiadu bardzo lubię i to praktycznie każde. Dzisiejszą surówkę z marchewki i pora, przygotowała moja córka, która za surówkami wręcz przepada. Jemy już ją po raz trzeci i za każdym razem wzbudza jednakowy zachwyt, bo jest pyszna. Trochę przypomina klasyczną surówkę z marchewki, choć dodatek pora sprawia, że jest od niej ostrzejsza.

Surówka z marchewki i pora

 
Przepis na surówkę z marchewki i pora

  • 2 duże marchewki
  • 1 por (tylko biała część)
  • 1 jabłko
  • sok z cytryny
  • 2 łyżki majonezu
  • 1 łyżka śmietany
  • cukier, sól i pieprz do smaku

Marchewkę ścieramy na małych oczkach i posypujemy cukrem. Pora kroimy najpierw w paski, potem w drobną kosteczkę, solimy. Jabłko  kroimy w drobną kostkę i skrapiamy obficie sokiem z cytryny. Warzywa przekładamy do jednej miski(nie mieszając) i odstawiamy na pół godziny do lodówki. Przed podaniem, do warzyw dodajemy majonez i śmietanę, mieszamy. Doprawiamy pieprzem.


6 komentarzy:

  1. Coś dla mnie:) to jest moja ulubiona surówka:)
    Ale cieszę się jeszcze bardziej, bo znalazłam u Ciebie przepis na bezy:) Jakoś jeszcze nigdy mi małe bezy nie wyszły. Może z Twojego przepisu wyjdą:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Juz sobie zapisalam przepis. Koniecznie musze ja przygotowac :)

    Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
  3. To zdjęcie wygląda magicznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Eweno, takim surówką jak najbardziej mówimy TAK :-) To połączenie jest idealne. pozdrawiamy ciepło

    OdpowiedzUsuń
  5. Moja mama (nie mialam pojecia, ze czyta blogi !) zrobila ja dzisiaj na obiad ;)
    Byla bardzo dobra.

    OdpowiedzUsuń
  6. dobra surówka palce lizać


    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło, gdy zostawiacie tu swoje komentarze i chociaż nie zawsze na nie odpisuję, to czytam je uważnie i dziękuję za wszystkie serdecznie :-)