poniedziałek, 8 października 2012

Przekładane ciasto kawowe z orzechami

Bardzo lubię przekładane ciasta. Przekładane ciasto kawowe z orzechami jest bardzo proste. Wilgotny biszkopt maślany z dodatkiem dość grubo posiekanych orzechów i lekkim posmakiem kawy. I masa. Pyszna masa. Serek mascarpone o smaku cappuccino. Na drugi i trzeci dzień(jeśli zostanie), jeszcze lepsze. Kawowe ciasto przekładane może z powodzeniem pełnić rolę mini tortu. Idealne dla smakoszy kawowych wypieków, ale na tyle delikatnie kawowe, że i pozostali będą zadowoleni. Polecam.
Przepis z książki Lindy Collister "Cakes & bakes from my mother's kitchen"

Przekładane ciasto kawowe z orzechami


Przepis na przekładane ciasto kawowe z orzechami
  • 180 g masła, miękkiego
  • 180 g drobnego cukru
  • 3 jajka
  • 180 g maki samorosnącej(lub zwykła i 1 łyżeczka proszku do pieczenia ze szczyptą soli)
  • 60 g orzechów włoskich
  • 2 lyżeczki kawy instant, rozpuszczonej w 1 łyżce gorącej wody( u mnie 1 łyzka mocnego espresso)
  • kilka połówek orzechów włoskich do ozdoby
masa kawowa:
  • 250 g serka mascarpone
  • 85 g cukru pudru
  • 1 łyżeczka kawy instant rozpuszczonej w 2 łyżeczkach gorącej wody(u mnie 2 łyżeczki mocnego espresso)


Piekarnik nastawiamy na 180 st C. Tortownicę o wymiarach 20 cm natłuszczamy i wykładamy papierem do pieczenia.
Masło z cukrem ubijamy do białości. Stopniowo dodajemy po 1 jajku, dalej ubijając, dodajemy przesianą mąkę i mieszamy do połączenia składników. Dodajemy orzechy i kawę. Przekładamy do przygotowanej foremki i wykgładzamy wierzch.
Pieczemy ok 20-25 minut(sprawdzamy patyczkiem). Przekładamy na kratkę i studzimy.
Na masę kawową ubijamy serek, przesiany cukier puder i kawę, aż będą gładkie. Ciasto kroimy w poprzek na pół i jedną z połówek smarujemy mniej niż połową przygotowanej masy. Przykrywamy drugą połową biszkoptu, smarujemy wierzch pozostałą masą i ozdabiamy połówkami orzechów włoskich.


Przekładane ciasto kawowe z orzechami

15 komentarzy:

  1. Bardzo angielskie ciasto :) Robilam kiedys podobne, na czyjes urodziny w pracy; zniklo w blyskawicznym tempie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciasto idealnie na mój smak. Jestem niepoprawną miłośniczką kawowych wypieków i deserów. :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. musi być pyszne. uwielbiam kawę i mascarpone :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudowne to ciacho! Jak kawowe to juz mi smakuje. Podoba mi się i chętnie wypróbuję przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Też jestem wielką fanką przekładanych ciast, to Twoje wygląda super:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Takie typowo jesienne połączenie smaków- kawa, orzechy i delikatny serek :) Skojarzyło mi się wręcz ze świątecznymi wypiekami, nie wiem czemu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. To ciasto skradło moje serce:) Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam małe pytanie, czy w tym torciku można przemycić trochę alkoholu? Masa, czy ciasto, no i czy ogólnie Pani zdaniem nie popsuje to całego efektu deseru?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że przemycić, na pewno ciastu to nie zaszkodzi, może bardziej do masy, bo ciasto jest wilgotne i nie wymaga nasączania. Ja uwielbiam alkohole we wszelkich słodyczach więc jestem jak najbardziej za:)

      Usuń
  9. Bardzo apetyczne ciasto :) Od jakiegoś czasu chodzą za mną kawowe nuty więc ciasto dodaję do ulubionych:)

    OdpowiedzUsuń
  10. To jest właśnie ten smak , który chciałabym teraz poczuć :):)
    kawowa i orzechowa nuta i do tego kremowość mascarpone ...przepis trafia właśnie na pierwsze miejsce mojej listy ciast do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Kolejny swietny,prosty przepis na pacek, którym zachwycam znajomych.PYSZNY! POLECAM!!!!

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciasto bardzo dobre w smaku, idealnie nadaje się do kawy. Mi osobiście nie przypadło aż tak do gustu ponieważ nie przepadam za "suchymi" ciastami :)

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło, gdy zostawiacie tu swoje komentarze i chociaż nie zawsze na nie odpisuję, to czytam je uważnie i dziękuję za wszystkie serdecznie :-)