sobota, 3 listopada 2012

Chlebek kokosowy

Bardzo prosty i szybki do wykonania słodki "chlebek" kokosowy. Zdumiewająco wilgotny, przypominający nieco ciasto drożdżowe, ale znacznie dłużej, bo do kilku dni utrzymujący swą świeżość. Doskonały i na deser do herbaty lub kawy i na śniadanie, posmarowany masłem lub bez. Coś pomiędzy ciastem a słodką bułką. No a przede wszystkim bardzo, kokosowy i smaczny. Polecam.
Przepis z książki Gaitri Pagrach-Chandry "Warm bread and honey cake"

Chlebek kokosowy


Przepis na chlebek kokosowy
  • 200 g (1 1/3 szklanki) maki
  • 1 3/4 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 2 jajka
  • 125 g (1/2 szklanki) drobnego cukru
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 150 g startego orzecha kokosowego lub 90 g (1 szklanka) wiórek kokosowych zmieszanych z 4 łyżkami ciepłej wody
  • 100 g masła, rozpuszczonego

Jeśli używamy wiórek kokosowych, mieszamy je z wodą i odstawiamy na bok.
Piekarnik nastawiamy na 160 st C. Natłuszczamy i lekko obsypujemy mąką, niedużą keksówkę.
Mąkę, proszek do pieczenia i sól przesiewamy i odstawiamy na bok.
Jajka, cukier i ekstrakt z wanilii ubijamy do białości. Dodajemy mieszankę mączną, wiórki kokosowe i rozpuszczane masło. Dobrze mieszamy.
Pieczemy ok 45-50 minut. Sprawdzamy patyczkiem(unikamy za długiego pieczenia). Studzimy na kratce.

Chlebek kokosowy

13 komentarzy:

  1. super:) i jak zwykle taaaki sliczne zdjecia:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio zasmakował mi świeży miąższ z kokosa, na tyle, że jem go prosto z łupiny. Następnym razem już będę wiedziała co zrobić z tym pysznym środkiem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie miałam pod ręką kokosa, użyłam więc wiórek, ale myślę, że ze świeżym miąższem będzie jeszcze bardziej aromatyczny:)

      Usuń
  3. Och, wygląda wspaniale. Z chęcią wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. muszę spróbować! i to koniecznie ze świeżego kokosa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewa, ze świeżego kokosa, na pewno będzie lepszy, ale i z wiórkami bardzo dobry i wilgotny. Koleżanka, która próbowała, dopominała się o przepis, a jadła już trzydniowy chlebek;-)

      Usuń
  5. Wspaniały ten chlebuś. Robiłam kiedyś kokosowy, bardzo nam smakował. :)
    POzdrawiam ciepło. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi też smakował, pozdrawiam Cię również Majanko!

      Usuń
  6. widac, ze jest ladnie puchaty i wilgotny:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie mam parcia na wypiekanie pieczywa w domu, ale temu cudu nie odpuszczę. Bo któż nie chciałby kokosanki na śniadanie? ja na pewno nie odmówię sobie tej przyjemności :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Wspanialy! Zjadlabym kromeczke na sniadanie. Albo nawet dwie.

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło, gdy zostawiacie tu swoje komentarze i chociaż nie zawsze na nie odpisuję, to czytam je uważnie i dziękuję za wszystkie serdecznie :-)