piątek, 14 grudnia 2012

Ciasto czekoladowe z rumem

Ciasto z czekolady i ciemnego cukru muscovado, przekładane i oblane pyszną czekoladowo - rumową polewą. Na początku byłam nieco zawiedziona, bo oczekiwałam czegoś innego, ale w miarę upływu czasu stwierdzałam, że ciasto jest coraz lepsze, by ostatnie kawałki zjeść już prawdziwie się nim delektując. Ciasto bardzo smakowało wszystkim, choć z rodzaju tych ciężkich. Niektórzy, twierdzili wręcz, że rozpływa się w ustach. Polewa mega czekoladowa a rum dodaje jej głębi i ostrości - będzie doskonała również do innych wypieków. Miłośnikom mocnych czekoladowych wrażeń to ciasto na pewno posmakuje.

Ciasto czekoladowe z rumem


Przepis na ciasto czekoladowe z rumem

  • 70 g czekolady deserowej, połamanej na kawałki
  • 2 łyżki mleka
  • 175 g mąki
  • 1 łyżka proszku do pieczenia
  • 175 g masła, miękkiego
  • 175 g ciemnego cukru muscovado
  • 3 jajka, roztrzepane
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii

polewa czekoladowa z rumem:
  • 225 g czekolady deserowej, połamanej na kawałki
  • 225 g tłustej śmietanki (double cream)
  • 2 łyżki ciemnego rumu

Piekarnik nastawiamy na 180 st C. Natłuszczamy i wykładamy papierem do pieczenia tortownicę o średnicy 20 cm.
Czekoladę i mleko umieszczamy w małym rondelku i bardzo delikatnie, na niewielkim ogniu, podgrzewamy do rozpuszczenia. Mieszamy i zdejmujemy z gazu.
Przesiewamy mąkę i proszek do pieczenia do dużej miski, dodajemy masło, cukier, jajka i ekstrakt z wanilii. Ubijamy, aż masa będzie gładka po czym mieszamy z rozpuszczoną czekoladą.
Ciasto wykładamy do foremki i wygładzamy powierzchnię. Pieczemy ok 30 minut(sprawdzamy patyczkiem), po czym studzimy w foremce przez 5 minut i wyjmujemy na kratkę do całkowitego wystudzenia.
Składniki na polewę, czyli czekoladę, śmietankę i rum umieszczamy w małym rondelku na niewielkim gazie i rozpuszczamy. Zdejmujemy z gazu i studzimy, mieszając od czasu do czasu, aż masa będzie miała łatwą do rozsmarowania konsystencję. Ciasto kroimy na pół, smarujemy spodni krążek 1/3 polewy, przykrywamy drugim. Pozostałą polewę rozsmarowujemy na wierzch i boki ciasta. Można ewentualnie ozdobić wiórkami czekolady.

Ciasto czekoladowe z rumem
Ciasto czekoladowe z rumem
Przepis na podstawie przepisu z książki "Cakes - 100 everyday recipes"

15 komentarzy:

  1. Mega czekoladowo! Coś dla mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam, barrrdzo czekoladowe :P

    OdpowiedzUsuń
  3. W sam raz na rozgrzanie po wieczornym spacerze z psą :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda bardzo... hmm... czekoladowo? :) Czyli po prostu pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  5. ile czekolady!
    prawdziwa rozkosz.. rarytas dla czekoholików.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja takie ciezkie, intensywnie czekoladowe ciasta wlasnie lubie najbardziej.

    OdpowiedzUsuń
  7. chętnie bym zrobiła, bo akurat mam rum, którego nie mogę dopić, ale niestety biały

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam takie pyszności. Jeżeli twoje ciasto przynajmniej w połowie smakuje tak cudnie jak wygląda to rewelacja!! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. O wow! Boskie. Takie ciasta uwielbiam, intensywnie czekoladowe, pychotka.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  10. czekolada uwielbiam - to coś dla mnie

    OdpowiedzUsuń
  11. próbowałam różnych przepisów na ciasta czekoladowe- ten jest najlepszy, robiłam już kilka razy i mogę powiedzieć, że to moje ulubione ciasto;), zresztą wszystkie przepisy są doskonałe:), dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi bardzo, że korzystasz z przepisów i cieszę się, że smakują. To naprawdę zachęta do tego, by dalej się dzielić przepisami. Dziękuję :)

      Usuń
  12. Jak dla mnie świetny wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło, gdy zostawiacie tu swoje komentarze i chociaż nie zawsze na nie odpisuję, to czytam je uważnie i dziękuję za wszystkie serdecznie :-)