niedziela, 23 grudnia 2012

Sernik z brzoskwiniami

Przepis na sernik z brzoskwiniami zapisany przeze mnie na czystej kartce w jednej z kulinarnych broszurek musiał odczekać aż kilkanaście lat na swoją realizację. Ponieważ był niezbyt dokładny, niestety, bez takich danych jak wielkość foremki czy temperatura i czas pieczenia, byłam nieco rozczarowana efektem. Powiększyłam blaszkę, zmniejszyłam ilość mąki i upiekłam ponownie,ale tym razem stwierdziłam, że ser jest za bardzo gumowaty. Upiekłam trzeci raz, praktycznie wszystko z zupełnie innymi proporcjami. Tym razem pełna satysfakcja. Brzoskwiniowy sernik na pysznym maślanym, kruchym spodzie z kremową i puszystą warstwą sera i bezowym dopełnieniem. Kawałki brzoskwiń oczywiście są i wspaniale uzupełniają całość. Sernik z brzoskwiniami w najlepszym wydaniu. Pyszny! Polecam.

Sernik z brzoskwiniami

Przepis na sernik z brzoskwiniami

Ciasto kruche:
  • 2 szklanki maki
  • 5 żółtek
  • 1/2 szklanki cukru
  • 250 g masła
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia

Masa serowa:
  • 500 g sera śmietankowego z wiaderka
  • 200 g dowolnego serka typu philadelphia
  • 1/2 kostki masła, miekkiego
  • 2 jajka
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1 łyżka cukru waniliowego z prawdziwą wanilią
Beza:
  • 5 białek
  • 2/3 szklanki cukru
  • 1 łyżka cukru waniliowego z prawdziwą wanilią

  • 1 puszka brzoskwiń w syropie (400g)

Piekarnik nastawiamy na 170 st C, przygotowujemy blaszkę o średnich wymiarach(np 20 na 28 cm)
Wszystkie składniki na ciasto kruche umieszczamy na blacie i siekamy nożem, aż do powstania kruszonki i szybko zagniatamy ciasto( można to zrobić również w robocie kuchennym). 2/3 ciasta wykładamy na blachę i wylepiamy dno blaszki. Pozostałe ciasto umieszczamy w lodówce.
Na masę serową ubijamy masło z cukrem i stopniowo dodajemy pozostałe składniki, ser, jajka i cukier waniliowy. Masę serową wykładamy na ciasto w blaszce.
Na ser wykładamy brzoskwinie pokrojone w plastry.
Ubijamy białka na sztywno, dodajemy stopniowo cukier i cukier waniliowy. Ubitą pianę wykładamy na masę serową i brzoskwinie. Na wierzch ścieramy na tarce pozostałą część ciasta.
Pieczemy ok 1 godziny. Przed podaniem posypujemy cukrem pudrem.

Sernik z brzoskwiniami
 

15 komentarzy:

  1. serniczek wygląda pyszniasto i już mam na niego chrapke:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniały serniczek Ewenko! A zdjecia piękne.
    Ściskam:*

    OdpowiedzUsuń
  3. ewenko,
    wspaniała klasyka!
    chcę też życzyć CI wspaniałych świąt! w gronie najbliższych.

    OdpowiedzUsuń
  4. Znalazłam przepis na identyczny właśnie wczoraj w starym zeszycie mojej mamy. Będę musiała go wypróbować, ciekawe ile podejść będę miała :)

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja właśnie zajadam się identycznym.
    Jest pyszny i robimy go z mamą co roku na święta. :)
    Życzę Ci wesołych, spokojnych i radosnych świąt!

    OdpowiedzUsuń
  6. Samych radosnych chwil! Wesołych Świąt

    OdpowiedzUsuń
  7. Wesołych świąt! Serdeczności! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. U Ciebie jednak śnieg pada - na sernik, ale jest :)
    Wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  9. Strasznie mi przykro to pisać ale sernik okazał się klapą :( Nie pierwszy raz piekę sernik, ale ten ma zdecydowanie złe proporcje sera i brakuje tu mąki ziemniaczanej lub budyniu, ponieważ cały mi się rozpłynął! Zrobiła się wielka rzeka. Był dobrze ostudzony. Przykro mi tym bardziej, że w smaku jest pyszny.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przykro mi Moniko, że sernik Ci nie wyszedł:( Dlaczego? Nie wiem. Podejrzewam, że mógł na to wpłynąć gatunek sera jaki użyłaś, na pewno przyczyną nie jest brak mąki (jakiejkolwiek), bo ostatnio piekę praktycznie tylko takie serniki (wszystkie cheesecakes są bez mąki). W swoim życiu upiekłam już dziesiątki jeśli nie setki serników i nigdy mi się nie zdarzyło, żeby jakiś płynął...Może brzoskwinie miały za dużo soku i Twój sernik wymagał dłuższego pieczenia? Jak widzisz na zdjęciu, sernik wygląda stabilnie. Cieszę się, że przynajmniej Ci smakował:)

      Usuń
    2. Nie zraziłam się na tyle aby nie zrobić go raz jeszcze np. z dodatkiem budyniu. Ser miałam z Piątnicy (zazwyczaj robię na nim lub na Dr. Oetker). Na następny dzięn ser był już bardziej zsiadnięty. Brzoskwini dałam mniej niż w przepisie, więc to nie ich wina. Czasmi tak bywa, że cos nam nie wychodzi ;) Był pyszny dlatego warto go zrobić raz jeszcze :)
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  10. Ja do sera dodaję jeszcze 2 budynie śmietankowe (na dużą blachę).

    OdpowiedzUsuń
  11. Piekny sernik!! :) Czy moglabym pominac serek philadelphia i uzyc jedynie wiaderkowego?

    pozdrawiam serdecznie!

    iza

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iza, tak, można użyć tylko serka wiaderkowego.

      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń

Jest mi bardzo miło, gdy zostawiacie tu swoje komentarze i chociaż nie zawsze na nie odpisuję, to czytam je uważnie i dziękuję za wszystkie serdecznie :-)