niedziela, 27 stycznia 2013

Pasztet z soczewicy czerwonej

Pasztet z soczewicy czerwonej to moja kolejna soczewicowa potrawa. Soczewicę poznałam całkiem niedawno i stwierdzam, że to wspaniałe strączkowe warzywo. Pasztet jest bardzo smaczny i przypomina nieco pasztet mięsny. Jest delikatny, ale nie mdły, dodane do niego przyprawy i warzywa świetnie się ze sobą komponują. No i ta piękna lekko pomarańczowa barwa, kanapka z takim pasztetem jest nie tylko bardzo smaczna i zdrowa ale również apetyczna. Pasztet można bardzo łatwo pokroić, choć ja wolę go na kanapkach rozsmarować. Pycha.


Pasztet z soczewicy czerwonej

Pasztet z soczewicy czerwonej

  • 250 g czerwonej soczewicy
  • 100 g masła
  • 2 cebule, pokrojone w kostkę
  • 2 średnie marchewki, starte na tarce
  • 1 pasternak(można zastąpić korzeniem pietruszki), starty na tarce
  • 1 łodyga selera naciowego, pokrojonego w kostkę
  • 2 łyżeczki mielonego kminu rzymskiego
  • 2 cm kawałek korzenia imbiru, starty drobno na tarce
  • 4 ząbki czosnku, starte na tarce
  • 1 łyżeczka mielonej czerwonej papryki
  • 3 szczypty mielonej chilli
  • 2 jajka, roztrzepane
  • sól i pieprz do smaku

Soczewicę płuczemy i zalewamy 2 szklankami wody. Gotujemy, aż z soczewicy powstanie gęste puree (ok 20-30 minut).
Na patelni rozpuszczamy masło i smażymy cebulę, aż będzie szklista, dodajemy pozostałe starte warzywa i smażymy, aż będą miękkie. Pod koniec smażenia dodajemy kmin rzymski, imbir, paprykę, chilli i czosnek i smażymy jeszcze 1-2 minuty.Warzywa łączymy z soczewicowym puree i miksujemy blenderem. Dodajemy jajka, dokładnie mieszamy. Doprawiamy sola i sporą ilością pieprzu.
Piekarnik nastawiamy na 200 st C i przygotowujemy średnią foremkę keksową. Ja wyłożyłam ją folią aluminiową, ale możemy też papierem do pieczenia, lub po prostu natłuścić i wysypać bułką tartą.
Pasztet przekładamy do foremki i pieczemy w nagrzanym piekarniku ok 30-40 minut.

24 komentarze:

  1. domowy pasztet!
    szaleństwo :]
    uwielbiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam soczewicę, a do tego jestem fanką pasztetów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo polecam do zrobienia! Na pewno posmakuje:)

      Usuń
  3. wygląda świetnie, jak na razie jadłam tylko tradycyjny, mięsny. ten jest bardzo ciekawy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudno rozpoznać, ze to nie jest mięsny pasztet:)

      Usuń
  4. chodzi za mną taki domowy, zdrowy pasztet:) wygląda rewelacyjnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, nie tylko zdrowy, ale jest i pyszny!

      Usuń
  5. Jaki piękny , dostojny , ja często robię domowe pasztety strączkowe ,a soczewica to ulubiona jest

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuję Margot, ja soczewicę dopiero poznaję i coraz bardziej lubię:)

      Usuń
  6. Wygląda tak smakowicie! Nigdy nie jadłam nic podobnego. Chetnie bym się skusiła:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ewenko, robiłam coś podobnego - kolor tez na mnie działa:)
    Z ogórasem najlepsze:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogórasy bardzo do niego pasują, ale ja i bez nich wtrzącham;)

      Usuń
  8. Robiłam taki pasztet 2 razy: pierwszy wyszedł mdły, drugi — wspaniały. Ale trzeba go naprawdę do przyprawić.
    Muszę spróbować jeszcze raz!

    OdpowiedzUsuń
  9. Czy mogę prosić o wymiar keksówki, która była użyta do pieczenia? :-)
    dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  10. ileż tu pysznych przepisów u Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. jestem wlasnie w trakcie pieczenia pasztetu-jest troche rzadki-co robic?pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło, gdy zostawiacie tu swoje komentarze i chociaż nie zawsze na nie odpisuję, to czytam je uważnie i dziękuję za wszystkie serdecznie :-)