piątek, 15 lutego 2013

Wilgotna babka z ajerkoniakiem i kawałkami czekolady

Bardzo byłam ciekawa jak smakuje babka z ajerkoniakiem. Gdy więc znalazłam taką u Majki, czym prędzej przystąpiłam do pieczenia. Rzeczywiście, babka jest wilgotna, jak w tytule, miękka, z wyczuwalnym charakterystycznym posmakiem jajecznego likieru, który trwa do ostatniego kawałka. Czekoladę posiekałam na dość grube kawałki, więc jej smak nie zaburza ajerkoniakowego aromatu, a jest smacznym jej dopełnieniem. Babka jest szybka w przygotowaniu i długo świeża, co jest niewątpliwie dodatkową zaletą. Kto lubi tego rodzaju babkowe i ucierane wypieki, będzie na pewno usatysfakcjonowany.

Wilgotna babka z ajerkoniakiem i kawałkami czekolady


 Wilgotna babka z ajerkoniakiem i kawałkami czekolady

  • 250 g masła, miękkiego
  • 250 g mąki
  • 150 g gorzkiej czekolady
  • 250 g cukru pudru
  • 1 łyżka cukru waniliowego
  • szczypta soli
  • 4 jajka
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 150 ml ajerkoniaku
  • cukier puder do posypania

Piekarnik nagrzewamy do temperatury 175 st C. Foremkę do babki o pojemności 2 1/2 litra smarujemy masłem i wysypujemy mąką. Czekoladę łamiemy na kawałki i siekamy.
Masło ucieramy z cukrem, cukrem waniliowym i szczyptą soli na gładką masę. Dodajemy kolejno jajka, cały czas ucierając. Mąkę mieszamy z proszkiem do pieczenia i dodajemy na przemian z ajerkoniakiem do masy.
Dodajemy posiekaną czekoladę, mieszamy.
Ciasto przekładamy do przygotowanej foremki. Pieczemy w nagrzanym piekarniku o 50 minut(sprawdzamy patyczkiem czy babka jest upieczona).
Wyjmujemy z piekarnika i zostawiamy do wystudzenia w foremce, po czym wyjmujemy na kratkę do całkowitego wystudzenia. Przed podaniem posypujemy cukrem pudrem.


Wilgotna babka z ajerkoniakiem i kawałkami czekolady

13 komentarzy:

  1. rzeczywiście bardzo smakowicie wygląda, bardzo lubię ajerkoniak więc zapisuje do wypróbowania:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie babeczki,jutro sobota więc to idealny dzień żeby coś upiec :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna, wilgotna, aromatyczna! Mniam. Biorę kawałek :)

    OdpowiedzUsuń
  4. jaka wilgotna! jest świetna, bo nie ma nic gorszego niż sucha babka

    OdpowiedzUsuń
  5. nie przepadam za suchymi ciastami, ale babki dobrze wilgotne uwielbiam. Zapisuję przepis. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciesze sie, ze ja upieklas :) I ze Ci smakowala :))

    Usciski.

    OdpowiedzUsuń
  7. Kiedyś robiłam muffinki z ajerkoniakiem - były pyszne. Twoja babka też z pewnością bardzo by mi smakowała :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Właśnie zabieram się do robienia tej babki. Bardzo podoba mi się Twoja strona! Dodaję do ulubionych. Pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  9. Upiekłam tą babkę i zapunktowałam u wszystkich! Jest przepyszna, wszyscy chcą ode mnie przepis. Najlepsza jaką jadłam. Tylko zamiast posypać cukrem pudrem, polałam ją chekoladą i posypałam uprażonymi płatkami migdałowymi. Dodałam też więc ajerkoniaku, do czekolady również włałam.

    arfashionstyle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Pyszna!!! Choć proponowałabym więcej ajerkoniaku i zdecydowanie mniej cukru :) (i może rodzyniki zamiast czekolady...).

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło, gdy zostawiacie tu swoje komentarze i chociaż nie zawsze na nie odpisuję, to czytam je uważnie i dziękuję za wszystkie serdecznie :-)