poniedziałek, 25 marca 2013

Babka cafe latte

Babka cafe latte to prosta, trójkolorowa babka łącząca w sobie trzy smaki, waniliowy, kawowy i kakaowy. Jest dość wilgotna, nie za słodka, dlatego lukier, o lekko kawowym smaku odrobiną ją dosładza. Babka choć prosta i zwyczajna jest smaczna a piękne barwy, przypominające cafe latte czynią ją atrakcyjnym kąskiem na stole.



Babka cafe latte


  • 250 g masła lub margaryny
  • 200 g cukru
  • 2 łyżeczki cukru z prawdziwą wanilią
  • 4 jajka
  • 350 g mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 75 ml mleka
  • 2 łyżeczki kawy rozpuszczalnej(dałam zwykłą mieloną)
  • 3 łyżeczki kakao

Lukier:

  • 150 g cukru pudru
  • 3-4 łyżki bardzo mocnej zaparzonej kawy
  • kakao do posypania


Piekarnik nagrzewamy do 180 st C, dużą keksówkę natłuszczamy i wykładamy papierem do pieczenia.
Masło ucieramy z cukrem  i cukrem waniliowym, dodajemy stopniowo po 1 jajku, dokładnie ucierając po każdym dodaniu. Dodajemy przesianą mąkę z proszkiem i solą i mleko. Mieszamy. Ciasto dzielimy na 3 części. Do jednej dodajemy kawę, do drugiej kakao a trzecią pozostawiamy jasną. Ciasto przekładamy do keksówki. Najpierw część  z kawą, potem z kakao a na wierzch część jasną. Pieczemy w nagrzanym piekarniku ok 1 godziny. Ciasto wyjmujemy i studzimy.
Przygotowujemy lukier. Cukier puder umieszczamy w naczyniu i dolewamy kawę mieszając, tak aby lukier był gładki i miał konsystencję łatwą do rozsmarowania. Lukrem polewamy wierzch ciasta i posypujemy kakao.


Inspiracja z

16 komentarzy:

  1. ale super!!! właśnie szukam przepisu na babkę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Sliczni wyglada! Zrobie w tym tygodniu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że się nie zawiedziesz. Licznym próbującym smakowała :)

      Usuń
  3. Doskonałe ulepszenie tradycyjnej babki. Zwyczajna, znana jest wszystkim, a jak powiesz, że zrobiłaś babkę cafe latte - szczęka opada :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha, babka o takiej nazwie musi smakować ;-D

      Usuń
  4. A myślisz, że ta porcja nadaje się do takiej typowo babkowej blaszki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Keksówka w jakiej piekłam to 30 na 8 cm, porównywałam z foremkami na babki, które mam i w taką większą babkową powinno się zmieścić.

      Usuń
  5. Oj, jaka ona jest piękna z tymi kolorami! Bardzo mi się podoba Ewenko :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pysznie wygląda ...i ma śliczne kolory:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda bardzo smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. witam! na Wielkanoc upiekłam babeczkę z połowy porcji, do lukru, zamiast kawy dodałam odrobinę ekstraktu cytrynowego , i powiem tak: ciasto doskonałe, na mojej zlotej liście :)))Bardzo dziękuję za przepis!!!!Pozdrawiam cieplo!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, to super, że babka smakowała! Pozdrawiam:)

      Usuń
  9. Zrobiłam i naprawdę pyszna,a do tego szybka w zrobieniu.Puszysta i aromatyczna,na pewno do powtórzenia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że babka smakowała :)

      Usuń

Jest mi bardzo miło, gdy zostawiacie tu swoje komentarze i chociaż nie zawsze na nie odpisuję, to czytam je uważnie i dziękuję za wszystkie serdecznie :-)