piątek, 31 maja 2013

Wuzetka

Kiedyś wuzetka była najpopularniejszym ciastem, które można było zjeść w ciastkarni. Nie przypominam sobie, żeby były jeszcze jakieś inne ciasta, no może szarlotka, której w tamtych czasach nie znosiłam. Nie wiem, jak jest dzisiaj, ale z przyjemnością upiekłam je w domu sama. Wuzetka to jedno z najprostszych, a jednocześnie bardzo smacznych ciast. Kakaowy biszkopt, przełożony dużą ilością bitej śmietany, posypanej z wierzchu mieloną kawą lub kakao. Klasyk, który zawsze pozostanie jednym z najchętniej zjadanych.




Wuzetka


Wuzetka

  • 3/4 szklanki mąki
  • 3 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 4 jajka
  • 1 szklanka cukru
  • 2 łyżki kakao
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia


  • 600 ml śmietany kremówki (u mnie double cream)
  • mielona kawa lub kakao do posypania

Piekarnik nagrzewamy do 180 st C. Natłuszczamy i wykładamy papierem do pieczenia kwadratową blaszkę o bokach 23 cm lub tortownicę o tej samej średnicy.
Białka ubijamy na sztywno, dodajemy żółtka i lekko mieszamy łyżką. Dodajemy resztę składników i delikatnie mieszamy. Ciasto wykładamy do blaszki i pieczemy ok 30 minut. Studzimy.
Śmietanę ubijamy(uważając, by nie ubić na masło). Ciasto kroimy wzdłuż na pół. Na pierwszy krążek wykładamy połowę bitej śmietany i przykrywamy drugim. Na wierzch ciasta wykładamy pozostałą bitą śmietanę. Posypujemy kawą lub kakao.


Wuzetka

6 komentarzy:

  1. Ulubione ciasto mojej siostry... Ja jeszcze go nie jadłam, ale chyba przygotuje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. jak dawno już nie jadłam wuzetki! a kiedyś tak bardzo za nią przepadałam... poczekam na jakąś rodzinną uroczystość i upiekę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jedno z moich ulubionych ciast :-)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie wygląda. A ja nigdy nie jadłam Wz-ki hihihi:)

    OdpowiedzUsuń
  5. za wuzetką nie przepadam (złe wspomnienia z dzieciństwa:) ale twoja wygląda o 100% lepiej niż ta którą możemy kupić w cukierni

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło, gdy zostawiacie tu swoje komentarze i chociaż nie zawsze na nie odpisuję, to czytam je uważnie i dziękuję za wszystkie serdecznie :-)