niedziela, 23 czerwca 2013

Sałatka ryżowa z kurczakiem, orzechami nerkowca i rodzynkami

Sałatka ryżowa z kurczakiem, orzechami nerkowca i rodzynkami to zdrowa i dość syta sałatka, która będzie idealnym lunchem. Śmiało możemy do niej wykorzystać pozostałości po niedzielnej pieczeni z kurczaka. Dodatek orzechów nerkowca i rodzynek to ciekawe urozmaicenie sałatki. W oryginalnym przepisie są dodane liście kolendry, które ja zastąpiłam pietruszką, ale myślę, że z kolendrą sałatka będzie bardziej "charakterna".


Sałatka ryżowa z kurczakiem, orzechami nerkowca i rodzynkami


Sałatka ryżowa z kurczakiem, orzechami nerkowca i rodzynkami (przepis na 2 osoby)


  • 140 g ryżu
  • 50 g orzechów nerkowca
  • 100 g pieczonego kurczaka
  • 40 g rodzynek
  • 8-10 gałązek kolendry (ja zastąpiłam pietruszką)

dressing:

  • 2 łyżki oleju z oliwek
  • 1 łyżka czerwonego octu winnego
  • 1 łyżeczka musztardy
  • 2 łyżki drobno pokrojonych liści kolendry (zastąpiłam pietruszką)

Ryż gotujemy wg instrukcji na opakowaniu i odcedzamy. Płuczemy pod bieżącą, zimna wodą i ponownie odcedzamy.
Zostawiamy do wystudzenia. W międzyczasie podgrzewamy patelnię, wkładamy orzechy nerkowca i smażymy na sucho przez 1-2 minuty. Wykładamy na deskę do krojenia i dość grubo siekamy.
Składniki na dressing, oprócz kolendry umieszczamy w misce i dobrze mieszamy. Lekko doprawiamy solą i pieprzem po czym mieszamy z kolendrą.
Gdy ryż jest zimny mieszamy go z kurczakiem, orzechami i rodzynkami. Dodajemy dressing, doprawiamy solą i pieprzem i dobrze mieszamy. Podajemy posypane liśćmi kolendry.
Przepis z książki "Salads" wydawnictwa Murdoch.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jest mi bardzo miło, gdy zostawiacie tu swoje komentarze i chociaż nie zawsze na nie odpisuję, to czytam je uważnie i dziękuję za wszystkie serdecznie :-)