sobota, 28 grudnia 2013

Schab pieczony w rękawie

Schab pieczony to wspaniała sztuka mięsa nadająca się zarówno do obiadu - wtedy podana z sosem - jak i na kanapki. Pieczony w specjalnym rękawie foliowym schab nie wysycha a wielogodzinna marynata sprawia, że schab jest przesiąknięty aromatycznymi przyprawami.


schab pieczony w rękawie



Schab pieczony w rękawie


  • 1 kg schabu
  • 2 łyżki suszonego majeranku
  • 2 łyżeczki mielonej papryki
  • kilka ząbków czosnku
  • sól i pieprz
  • olej do skropienia


Mięso nacieramy solą, pieprzem, majerankiem i papryką, nacinamy nożem w kilku miejscach i wkładamy w nacięcia czosnek (duże ząbki kroimy na mniejsze części). Skrapiamy olejem i umieszczamy w rękawie do pieczenia. Zostawiamy na noc w lodówce. Rękaw z mięsem umieszczamy w naczyniu do zapiekania i wkładamy do zimnego piekarnika, rozgrzewamy do 200 st C i pieczemy ok 1 godziny (lub dłużej, gdy dysponujemy większym kawałkiem mięsa)



12 komentarzy:

  1. Pyszny schabik. Ja również lubię takie mięso.Pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
  2. ok, ale jeśli nie doda się choćby 1/3szkl. bulionu schab będzie taki suchy i nie do przełknięcia , jak widać! Ani szpikowanie ani nadziewanie owocami nie daje żadnej soczystości, dlatego schab jako jedyne mięso jest raczej do obstrykania dla pięknego foto niż do zjedzenia z apetytem . Przetestowałam już różne kombinacje alpejskie ze schabem w roli głównej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Schab był pieczony bez odrobiny bulionu, choć pod koniec pieczenia w woreczku zgromadził się pyszny płyn, przełykał się bez problemów i absolutnie nie był za suchy. To schab, więc nie będzie na pewno tak tłusty jak karczek, ale nie zgadzam się, że to mięso tylko do fotografowania. Kilka osób, które miały przyjemność jeść ten sfotografowany kawałek było zachwycone ( domownicy, więc z większą śmiałością do ewentualnej krytyki). Powodem suchego, nie do przełknięcia schabu, jest najczęściej za długie jego pieczenie - każde mięso wtedy wyschnie.

      Usuń
    2. Kiedy nie było jeszcze rękawów do pieczenia przyprawiony schab przed włożeniem do piekarnika polewałam rozgrzanym olejem i wówczas ścinało się białko na powierzchni, to właśnie zabezpieczało pieczeń przed wysychaniem. Przykrywałam naczynie pokrywką i więcej tam nie zaglądałam, aż schab był upieczony. Po rozkrojeniu pieczeń taka była soczysta. Proszę spróbować mojej metody.

      Usuń
    3. Ciekawy sposób. Następnym razem postaram się wypróbować - dziękuję :)

      Usuń
    4. Ja już probowalam i polecam, dobry sposób. A czy znacie jakies takie gotowe schabiki i jeśli tak od jakich rpoducentow i gdzie kupujecie? bo ja jadlam od kilka ale najlepiej smakuje tlkyo od henryka kani i zastanawiams ie jak to waszym zdaniem wygląda.

      Usuń
    5. Ja większość produktów mięsnych kupuję od Kani. Przez lata zdążyłam się do niego 100% przekonać. Cieżko byłoby mi się teraz przestawić ;)

      Usuń
    6. ee tam schaby. kania robi najlepsze kabanosy. schaby to jem tylko domowej roboty i najlepiej ze sliwką :)

      Usuń
  3. właśnie natarłam mięso, włożyłam w rękaw i pakuję je do lodówki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Aby schab nie był suchy, trzeba go pięć w niskiej temperaturze i dłużej i najlepiej z kością

    OdpowiedzUsuń
  5. caly suksces to po skonczonym pieczeniu nie otwierac rekawa przez 40 min a soki beda plynely po brodzie!!!

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło, gdy zostawiacie tu swoje komentarze i chociaż nie zawsze na nie odpisuję, to czytam je uważnie i dziękuję za wszystkie serdecznie :-)